Hengitysharjoitukset

Ensiapu stressinhallintaan

Helppo, kehoa rentouttava syvähengitysharjoitus.

Itsemyötätunto

Lempeä myötätunto

Versio perinteisestä metta-harjoituksesta: Rakkauden ja myötätunnon antaminen itselle ja muille. Vahvistaa hyvää tahtoa ja lempeää suhtautumista itseen ja asioihin, joita kohtaamme.

Rakkauskylpy

Versio perinteisestä metta-harjoituksesta: Mieltä eheyttävä, energisoiva ja lohduttava avautuminen rakkauden vastaanottamiseen.

Lohdullinen hengähdyshetki

Ahdistunutta oloa helpottava harjoitus, joka vahvistaa myötätuntoista ja hyväntahtoista suhtautumista itseen. Sopii myös stressiä lievittäväksi paussiksi kesken työpäivän.

Myötätuntotauko

Hyväksyvää suhtautumista itseen vahvistava harjoitus, joka helpottaa vastoinkäymisten kohtaamista.

Tietoinen läsnäolo (mindfulness)

Kiireisen kävelymeditaatio

Tietoista läsnäoloa lisäävä harjoitus, joka onnistuu myös keskellä kiireistä arkipäivää.

Mielikuvaharjoitukset

Ilon virta

Kehoa ja mieltä energisoiva harjoitus.

Mielen puhdistus

Harjoitus, joka auttaa vapautumaan mieleen kertyneestä painolastista. Sopii erityisesti silloin, kun koet myötätuntouupumusta.

Taakasta vapautuminen

Antaa uutta näkökulmaa ja auttaa päästämään irti mieltä kuormittavasta asiasta.

Vuori

Mielen tyyneyttä ja tunteiden tasapainoa vahvistava harjoitus.